Saturday, November 21, 2009

"If on a Winter's Night" and Kapuziner Torte

I just came back from my trip to Germany. It was gray and cold and rained relentlessly for almost two weeks, in other words, typical Hamburger winter weather. Of course, everybody assured me that it had been really nice and warm until just before I arrived. But I didn't come for the weather, I wanted to meet with family and friends, trying to see all of them, hear everything that had happened since my last visit and sharing all my Maine stories about our trials and tribulations with our backyard construction.
Going into a bakery in Bremen with my friend Christa I marveled again at the enormous selection of different breads even in such a small suburban place. And the Kapuziner Torte we enjoyed while listening to Sting's newest CD "If on a Winter's Night" was just delicious - I have to find the recipe somewhere, it definitely had some liquor in it.

Ich bin gerade aus Deutschland zurueckgekommen. Es war grau und kalt, und regnete fast zwei Wochen lang gnadenlos, mit anderen Worten das typische Hamburger Winterwetter. Natuerlich haben mir alle versichert, dass es noch kurz vor meiner Ankunft schoen und warm war. Aber schliesslich war ich ja nicht wegen des Wetters hingeflogen, sondern um Freunde und Familie zu treffen, moeglichst alle zu sehen, alles zu erfahren, was seit meinem letzten Besuch passiert war, und all meine Mainer Stories ueber unsere endlosen Baumassnahmen loszuwerden.
Als ich mit meiner Freundin Christa in einer Baeckerei war, habe ich wieder mal ueber die enorme Auswahl an verschienenen Broten gestaunt, sogar in so einem kleinen Vorort. Und die Kapuzinertorte, die wir zu Stings neuster CD "If on a Winter's Night" genossen, war total lecker - ich muss das Rezept irgendwo finden, da war eindeutig irgendein Alkohol drin.

No comments:

Post a Comment